013 - 207 49 19 info@baazz.nl

Wat een wereldgoal maakte Iago Aspas namens Spanje tegen Marokko! Er zal zelfs nog over nagepraat worden want het was op het randje buitenspel!

Heb jij hem gezien? Als je die goal niet hebt gezien zou dit artikel ertoe bij kunnen dragen dat je alsnog gaat kijken op internet om te kijken hoe dit doelpunt gemaakt is.

Nu ga je er hoogstwaarschijnlijk van uit dat dit een mooi doelpunt is geweest. Als je Baazz nog beter kent, m.a.w. als dit gezegd wordt door iemand aan wiens oordeel je waarde hecht, zou je wellicht nog sneller gaan kijken. Als je interesse hebt in voetbal en in het WK zul je ook sneller gaan kijken.

Zo werkt dat dus ook met referenties. Als jij van mensen in je directe omgeving hoort dat iets kwalitatief goed, leuk of mooi is, ben je al snel geneigd dat te bekijken of uit te proberen.

 

Soms vraag je er heel bewust naar in je omgeving. Als je ergens specifiek naar op zoek bent bijvoorbeeld.

Stel dat je op zoek bent naar een nieuwe keuken. Je zult snel mensen die net een nieuwe keuken hebben gekocht raadplegen. Je hoort namelijk graag van anderen hoe goed dat iets was. Dat geeft jou het vertrouwen om met een bepaald bedrijf in zee te gaan.

Soms hoor je spontaan dingen van mensen om je heen. Vaak gebeurt dit onbewust. In veel gevallen zorgt deze informatie ervoor dat je op een bepaalde manier gaat handelen, namelijk precies zoals het advies was. Als een bepaald restaurant wordt aangeraden ben je sneller geneigd er een hapje te gaan eten.

Tevens wordt er online door veel mensen naar referenties gezocht, om te bepalen of ze bij een bedrijf willen kopen. Je zoekt immers een bedrijf waar veel enthousiaste verhalen over zijn.

 

Verschillende factoren zijn dus van belang: heeft het je interesse, wat is de boodschap, hoe wordt deze gebracht en van wie komt de boodschap af.

Maar duidelijk is, dat referenties zeer waardevol zijn voor jouw bedrijf!

Referenties vragen is niet altijd makkelijk. Vaak horen wij dat ondernemers hier enige weerstand in ervaren vanwege bescheidenheid, of de angst voor geen of een minder positieve referentie. En soms wordt er gewoonweg niet aan gedacht, terwijl het zo belangrijk is.

 

Hoe zet jij referenties in voor jouw bedrijf? Zorg jij ervoor dat andere mensen over jouw bedrijf praten? Welke referenties staan er over jouw bedrijf online?

Wil je weten hoe je op een makkelijke manier goede referenties creëert? Neem dan zeker contact op met BaazZ!